Vanliga frågor
Här får du svar på de vanligaste frågorna
Här får du svar på de vanligaste frågorna
Ta stadsbuss 4 mot Norra Åsum, eller regionbuss 553 mot Vittskövle till hållplats Mariehem.
Promenera i ca 10 minuter.
Det finns en stor gratis parkering i anslutning till butiken och reserverade platser för rörelsehindrade närmst entrén.
Vi tar kontanter i en av våra kassor som är uppmärkt med KORT & KONTANT.
Här hittar ni våra öppettider.
Hunden är varmt välkommen.
Men ta upp efter den om den blir nödig, även på vår plantskola!
Ja, det går bra. Här hittar du dem. Observera att vi postar kortet, det är inte digitalt.
Ja det går bra att köpa presentkort direkt i kassan.
Våra presentkort kan lösas in i vår fysiska butik och i vårt café.
Vi löser inte in presentkort i webbutiken.
Presentkortet är giltigt i 2 år från det datum det aktiveras.
Tillgodokvitton gäller i 1 år.
Vardagar 11-17
Lör-sön 10-16
Helgdag 10-16
Köket stänger en kvart tidigare, så varm mat beställs senast 15.45 på helger och 16.45 på vardagar.
Här har vi enklare meny med mat.
Så som korv, hamburgare, pannkakor, pommes, mos, sallad & frallor.
Vi har ett litet sortiment av barnmatsburkar & fruktpuré att erbjuda.
Fika med bärpaj, kärlekmums, morotskaka, chokladbollar eller glass.
Kalla drycker samt kaffe och te.
I vår fysiska butik kan du returnera produkter i obruten förpackning i 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto.
Observera att ångerrätten inte gäller REA- och beställningsvaror, nematoder, levande växter, lökar, knölar & sättpotatis.
Kontakta kundservice@solhaga.se
Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Observera att ångerrätten inte gäller beställningsvaror, levande växter, lökar, knölar & sättpotatis.
Här kan du läsa vad växtgarantin innefattar.
Här kan du reklamera en vara du köpt hos oss.
Misstänker du att växten du köpt drabbats av ohyra eller sjukdom?
Maila oss då snarast på kundservice@solhaga.se.
Nej, vi har mycket större sortiment i vår fysiska butik.
Vi erbjuder t.ex. inga växter i vår webbutik.
Vi har inte möjlighet att lägga undan växter p.g.a. platsbrist under högsäsong.
Övriga varor kan man beställa på solhaga.se och välja Click & Collect för att säkerställa att de inte säljer slut och för att kunna hämta senare i vår varuutlämning.
Vi har dessvärre inte den möjligheten just nu. Vi har dock ett gott samarbete med utvalda trädgårdsdesigners. Kontakta oss på kundservice@solhaga.se för mer information.
Vi har dessvärre inte den möjligheten just nu. Vi har dock ett gott samarbete med utvalda trädgårdsanläggare. Kontakta oss på kundservice@solhaga.se för att få mer information.
Vi erbjuder i dagsläget betalning med konto-/kreditkort från Visa eller MasterCard eller via Klarna.
När du lagt din order får du en orderbekräftelse till den mailadress du angav i kassan.
Hittar du inte den, så kan det vara bra att kika i skräpposten.
Kontakta snarast kundservice@solhaga.se om du önskar ändra eller avboka din order.
Har ordern skickats så kan vi inte längre ändra den.
E-handeln har delat lager med vår fysiska butik. Det finns därför möjlighet att en kund i handelsträdgården köpt din vara innan du har hunnit betala för den i e-handeln. Kontakta oss via kundservice@solhaga.se så får du svar på när den åter finns i lager.
Är paketet skickat så kan vi inte ändra dessa uppgifter, så kontakta oss snarast via kundservice@solhaga.se om något behöver ändras i din order.
Delar av vårt sortiment i e-butiken är inte lämpligt att skicka. Dessa produkter kan du som kund ändå beställa i vår webb-butik och hämta i vår varuutlämning.
Produkter som kan skickas till utlämningsställe som paket kan levereras till nästan hela Sverige.
Hemleverans erbjuder vi endast i södra delarna av Sverige.
Genom att ange dina leveransuppgifter i kassan så vet du vilken typ av leverans som är möjlig för din varukorg och ditt postnummer. Där får du också reda på fraktkostnaden.
Genom att ange dina leveransuppgifter i kassan så vet du vilken typ av leverans som är möjlig för din varukorg och ditt postnummer. Där får du också reda på fraktkostnaden.
Delar av vårt sortiment i e-handeln är inte lämpligt att skicka. Dessa produkter kan du som kund ändå beställa i vår webb-butik och hämta i vår varuutlämning.
Vi erbjuder hemleverans i södra Sverige.
Genom att ange dina Klarna-uppgifter innan du godkänner ordern får du veta om vi levererar till ditt postnummer.
Vi gör vanligen er order klar direkt när den kommer in.
Om du inte kan vara på plats och ta emot din hemleverans, kan du meddela budfirman detta när de aviserar dig. De lastar av din beställning vid din tomtgräns.