Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna som våra kunder ställer. Vi har samlat allt från information om våra produkter och leveranser till tips om hur du sköter ditt köp.


Kan man resa kommunalt till Solhaga?

Ta stadsbuss 4 mot Norra Åsum, eller regionbuss 553 mot Vittskövle till hållplats Mariehem.
Promenera i ca 10 minuter.

Finns det parkering nära er?

Det finns en stor gratis parkering i anslutning till butiken och reserverade platser för rörelsehindrade närmst entrén.

Tar ni kontanter?

Vi tar kontanter i en av våra kassor som är uppmärkt med KORT & KONTANT.

Vad har ni för öppettider?

Här hittar ni våra öppettider.

Får man ta med sig hunden till er?

Hunden är varmt välkommen.
Men ta upp efter den om den blir nödig, även på vår plantskola!



Kan jag köpa presentkort på hemsidan?

Ja, det går bra. Här hittar du dem. Observera att vi postat kortet, det är inte digitalt.

Kan jag köpa presentkort i butiken?

Ja, det går bra att köpa presentkort direkt i kassan.

Var kan jag lösa in Solhagas presentkort?

Våra presentkort kan lösas in i vår fysiska butik och i vårt café.
Vi löser inte in presentkort i webbutiken.

Hur länge är presentkortet giltigt?

Presentkortet är giltigt i 2 år från det datum det aktiveras.

Hur länge gäller mitt tillgodokvitto?

Tillgodokvitton gäller i 1 år.



Vilka öppettider har caféet?

Vardagar 11-17
Lör-sön   10-16
Helgdag  10-16

Köket stänger en halvtimme tidigare, så varm mat beställs senast 15.30 på helger och 16.30 på vardagar.

Vad serverar ni?

Här har vi enklare meny med mat.
Så som korv, köttbullar, hamburgare, pannkakor, pommes, mos, sallad, toast & frallor.
Vi har ett litet sortiment av barnmatsburkar & fruktpuré att erbjuda.

Fika med äpplepaj, kärlekmums, morotskaka, chokladbollar, dammsugare eller glass.

Kalla drycker samt kaffe och te.




Retur i butik

I vår fysiska butik kan du returnera produkter i obruten förpackning i 30 dagar från inköpsdatum mot uppvisande av kvitto.

Observera att ångerrätten inte gäller REA- och beställningsvaror, nematoder, levande växter, lökar, knölar & sättpotatis.

Jag vill returnera en vara som jag köpt på hemsidan, hur gör jag?

Kontakta kundservice@solhaga.se
Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Observera att ångerrätten inte gäller beställningsvaror, levande växter, lökar, knölar & sättpotatis.

Hur gör jag för att reklamera en vara?

Här kan du reklamera en vara du köpt hos oss.

Vad har ni för växtgaranti?

Här kan du läsa vad växtgarantin innefattar.

Jag har köpt en växt som fått ohyra

Misstänker du att växten du köpt drabbats av ohyra eller sjukdom?
Maila oss då snarast på kundservice@solhaga.se.